07 November 2010

Kisah Cinta Lagenda Blogspot

Tahun 1985.

Hiro menanti penuh sabar di  tepi tasik menunggu gadis berbaju kurung biru. Cuaca petang yang redup dan awan berarak cantik menambahkan lagi keindahan tasik itu. Hari ini Hiro ada  temujanji dengan seorang gadis yang dia tidak kenali. Perasaan Hiro serba tidak kena. Maklumlah, temujanji ala-ala 'blind date' buat hati Hiro berdegup kencang.

Maklumlah, setelah lama hanya bertemu di laman blogger. Seterusnya bertukar-tukar alamat rumah. Hiro memberanikan diri untuk meminta nombor telefon rumah gadis itu. Walau telefon pada zaman itu sebesar sebuah kereta. Lalu, satu temujanji diaturkan oleh Hiro.

Tepat jam 11.30 pagi, gadis berbaju kurung biru tiba. Manis membonceng basikal bersama adik perempuan bongsunya. Lalu Hiro memberanikan dirinya.


"Hai, Assalamualaikum. Plumpy Tootsie kan? "


"Waalaikummusalam. Hiro, Akal Tunjang?"


"Ye saya, Hiro si penggemar coli."


Kedua-dua pasangan ini tersenyum. Mungkin si Hiro tidak menyangka si Plumpy ni manis orangnya. Dan mungkin, si Plumpy tidak menyangka si Hiro ni kacak bergaya orangnya.


"Eh, duduk lar. apa pasal berdiri je. Bawak anak eh?"


"Adoi. Ye-ye, anak nombor dua saya."
 
"Owhh. I see."


"Eeeeeeeeee. Ketuk kang. Adik bongsu I lar Hiro. I muda lagi ok. Mana ada anak lagi."
 

Hiro membuka cerita. Masing-masing bercerita hal diri disulami suka-tawa mereka. Hari semakin hari, hubungan mereka bertambah rapat. Dari seorang kawan, bertukar status menjadi pasangan kekasih. Plumpy cukup suka dengan sikap Hiro yang suka mengambil berat. Hiro pula sangat senang dengan sikap Plumpy yang memahami dirinya.

Pada satu hari, genap 1 tahun  'blind date' mereka. Hiro tekad untuk meminang Plumpy. Dan sahlah mereka bergelar pasangan suami isteri setelah 3 bulan bertunang. Mereka hidup bahagia dan kaya raya. Hiro mempunyai gedung coli terkenal pada masa itu. Terkenal di seluruh pelusuk Pasir Mas.

Setelah 25 tahun, mereka dikurniakan 13 belas orang anak setelah Plumpy monopaus dan Hiro sudah tidak lagi gemarkan coli.

Mereka sama-sama tersenyum melihat tulisan di blog mereka 25 tahun yang lalu.


Kalau dah jodoh Hiro dan Plumpy.

gua agak dua-dua orang ni anak tauke getah sekerap sebab dah ada wifi streamyx 25 tahun lalu. tambah pula ada telefon besar kereta sorang satu kat rumah. tambah pelik. dah ada blogspot 25 tahun lalu. keh keh keh.


28 comments:

maCy said...

hacksss~ adoii.. lawak gila..

but maCy ta restu..

toots, plz tell me ur lesbo. at least not for the one called hiro. hahaha



gotcha ;D

platipus said...

terbAIK ahhhh..serius lawak,,gelak guling2 aku

hiro said...

laaa.awat hang tak mai...dh bagi jmputan kt blogspot..lupa.hang xda blogspot lg..keh2

plumpy.tootsie said...

ah,lu dh salah fakta.

kami tak sempat kawen der.
hiro cari coli perempuan lain.
beliau curang.

.s.o.f.i.a. said...

ha ha........ cute!!!!

hiro dan coli memang sangat sinonim.... =) bley tak aku nak aminkan.....??? bley aku makan nasik minyak......

:: cekodod :: said...

wakakakakaka
indah betul entry ni

Encik Tikus said...

apesal hiro dengan plumpy pulak ? *sigh

mcjust.lol said...

terharu aku baca kisah cinta duorang nih... tapi takkan la baru 25 tahun dah menopaus? salah fakta ni... harharhar

hiro said...

babik.

:: cekodod :: said...

wah,incik hiro mencarot la
dye xsuka toots monopous awl

hackshitam said...

mcjust>
lepas 25 tahun kawen lar...hahaha

hiro>
opssss..hehehe

hiro said...

babi tu binatang juga.

little ain said...

hahahaha!

tolong laaaa lawak gile. apa apa yang ada kaitan dengan hiro. mesti kena jugak ada perkataan coli kan.

grrrrr!

p/s : nice blog :)

plumpy.tootsie said...

gua subur kot.tgu gua 50++ bru menopous ok.

and,
woi!tak main lah pkwe org.hiro ni hot sgt,takut gua nk kacau.

hackshitam said...

ain>
hiro dan coli tak boleh dipisahkan.

plumpy>
haha..lebih kurang lar tuu...masa lu kawen+25tahun..50++ jugak kan?haha

plumpy.tootsie said...

shaddap u.

Fiq said...

kehkehkeh

kawen ngn tokey coli boleyh kaya woo..

Fiq said...

kehkehkeh

kawen ngn tokey coli boleyh kaya woo..

alexa yussida said...

ishk promot hiro...die da glemer..kehkeh:p

♡ Sutera Kasih ♡ said...

hehehe kelakar..menghayati jalan cerita smbil imagine..boleh pecah panggung ni kalo buat filem hehe

RastaMat said...

wakakakakakkaka...

sumpah lawak...

hiro bersame coli2nya..

fatian athiea said...

gua harap jd knyataan..


tp hiro nak ke si wifey tu menopse awl2??

HAHAHHAHA..








http://thyyunxthiya.blogspot.com/

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

waaa ! sengal la cite nie..
boleh wt cite dongeng..
hee~

NAJ HEBAT said...

i need hacks...!!


tekak tetibe tersekat halkum wanita gua!


lepas ni gua terpaksa melepaskan hiro.

gua dah intai dia dah lama.


-melepas-


daku undurkan diri.


haha


lalala

Bukan Gadis Comel said...

hiro dah berpunya?? cisss.. hahahaha.

K I E R A said...

Haha, best entri ni :)

DuniakuAbstrak said...

hahaha

tokey coli

adesss

hackshitam said...

kiera>
semua pasal Hiro komfem bes..haha

duniaku>
tokey terkenal seantero malaya,,